Și cei defavorizați au dreptul la educație

Standard

Imagine

Așa sună îndemnul unei echipe de voluntari ai Crucii Roșii din Alba Iulia. Un îndemn către toți românii să sprijine pe cei care sunt defavorizați din punct de vedere financiar să nu se lase de școală! Deși mulți dintre acești copii care se alfă în această situație au un potențial deosebit de a învăța acest lucru se întâmplă, 16% dintre copiii din mediile sărace renunță anual la educație, 8% dintre elevii care termină clasa a 8-a nu urmează studiile liceale, aproximativ  50,000 de elevi renunță la școală încă din gimnaziu.

În România unul din 17 adulți este analfabet iar acest lucru este groaznic, trebuie să facem ceva să schimbăm acest lucru! Să terminăm cu lucrurile de genu : „bă asta e România, la noi e de căcat!”; dacă doar ne plângem de milă și suntem romani doar de 1 Decembrie nu o să schimbăm așa nimic niciodată!

„E un proiect social umanitar în care eu m-am implicat să inițiez tinerii voluntari în ceea ce înseamnă planifirarea unui proiect, demararea lui, punerea în practică, promovarea lui, desfășurarea și finalizarea lui.

Denumirea i-am găsit-o de cumun acord cu echipa ce mi-am creat-o din cei tinerii cu dorinta de implicare. Numele ei a rămas „Și cei defavorizați au dreptul la educație”, l-am ales pe acesta deoarece are un impact mare asupra oricui l-ar auzi dar ridica semne de întrebare.

 Tocmai de aceea când am previzualizat spotul campaniei am spus că ne trebuiesc informații exacte cu privire la abandonul școlar, la tinerii care renunță la școala din cauza situației precare în care trăiesc, a sarăciei, însă ei își doresc și au capacitatea de a învăța.

Odată cu asta, voluntarii au făcut o treabă minunată, au găsit pe site-uri oficiale niște procente  în ceea ce privește abandonul școlar sau chiar analfabetismul în România iar cei din Departamentul social au găsit la început 3 cazuri sociale de elevi care învață bine și merită a fi sprijiniți să își poată continua studiile deși situația lor socială e una dezolantă.

Cu temele facute, am început să facem întâi afișul campaniei, apoi duble peste duble, întâlniri peste întâlniri pentru ceea ce acum pe Youtube înseamnă „Și cei defavorizati au dreptul la educație„.După aceasta a urmat marele pas, promovarea campaniei.

Întâi am început promovarea într-un liceu de renume din Alba Iulia,Colegiul Național ‘Horea Cloșca și Crișan’. Feedback-ul din partea cadrelor didactice și al conducerii instituției a fost unul pozitiv și le mulțumim mult . Elevii la fel au fost prezenți și sunt prezenți alături de noi sufletește, mental dar și material încurajandu-și de altfel colegii mai mici care au nevoie de acest sprijin pentru propria lor educație pe care și-o doresc mult.”

Acestea sunt cuvintele lui Adrian Fiț, unul dintre membrii echipei care au pus bazele acestui proiect! Pe această cale dorește să mulțumească din suflet voluntarilor implicați în acest proiect!

Videoclipul de promovare al proiectului este aici.

Mai multe detalii despre Crucea Roșie filiala Alba Iulia

Lasă un comentariu